Rebecka Coutaz, Projektnäring 2018

Rebecka Coutaz, Projektnäring 2018

Rebecka har arbetat inom spelindustrin sedan 1998. Sedan 2011 arbetar hon som studiochef vid Ubisoft i Annecy. Där har hon utvecklat studion till att idag omfatta mer än 200 medarbetare som tillsammans med övriga Ubisoft skapat framstående titlar som Tom Clancy’s Division, Assassin’s Creed, Splinter Cell och Driver. År 2016 släppte studion sitt första helt egna spel: STEEP. För Rebecka var STEEP möjligheten att kombinera sina två passioner: skidåkning och spel. Studion har därefter samarbetat med Internationella Olympiska kommittén och utökningen ”Road to the Olympics” släpptes i december 2017 inför OS i Pyeongchang. Rebecka kommer bl.a. att dela med sig av sina erfarenheter av att arbeta med distribuerade team på olika platser / kulturer / tidszoner och hur man får alla team att leverera komponenter som skapar en sammanhängande helhet.

Dela denna sida