PRINCE2™ Practitioner ger dig en detaljerad kunskap om PRINCE2™-metoden inklusive de sju processer och principer som är väsentliga för att driva ett projekt med hjälp av metoden.

Du får en djup förståelse av alla aspekter av projektets livscykel tillsammans med de centrala styrdokument som ska skapas under varje skede av projektet. Boken Managing Successful Projects ingår.

Kurs för dig som

Kursen riktar sig till projektledare, konsulter och personal som vill använda metoden för projektledning. Kursen vänder sig också till organisationer som har behovet av en kontrollerad strategi för att hantera projekt.

PRAKTISK INFORMATION

Kursens upplägg

Kursen genomförs i samarbete med Dataföreningen Kompetens.

Utbildningen omfattar frivillig avslutande certifiering och varvar teori med olika övningar.

Kort efter anmälan får du en bekräftelse per e-post, tillsammans med all praktisk information. I priset ingår kursdokumentation, lunch och kaffe.

Certifiering

Denna kurs är certifieringsgrundande. Dag 2 har du möjlighet att skriva certifieringsprovet som leder till en certifiering i PRINCE2™ Practitioner. Observera att kostnad för eventuell certifiering tillkommer.

Förkunskaper

Du måste ha PRINCE2™ Foundation certifikat eller:

  • Project Management Institute (PMI):
  • Project Management Professional (PMP)
  • Certified Associate in Project Management (CAPM)
  • International Project Management Association (IPMA):
  • IPMA Level A® (Certified Projects Director)
  • IPMA Level B® (Certified Senior Project Manager)
  • IPMA Level C® (Certified Project Manager)
  • IPMA Level D® (Certified Project Management Associate)
15 950:- exkl moms

Innehåll

Introduction to service strategy

  • Full understanding of service strategy terms and core concepts
  • The purpose, goals, scope and objectives of service strategy
  • The value to the business
  • The context of service strategy in relation to all other lifecycle stages

Service strategy principles

  • The ability to decide on a service strategy
  • How to define services, create value and leverage the combined use of utility and warranty
  • How to use service economics and sourcing strategies when meeting business outcomes

Service strategy processes

  • The management level concepts for the five service strategy processes and how they flow and integrate with the lifecycle
  • The purpose, scope and objectives of each service strategy process and how they link to value for the business

Governance

  • The ability to analyse IT governance and use it to set strategy by leveraging governance framework and bodies

Organizing for service strategy

  • The ability to create an organizational design using the relevant development and departmental methods

Technology considerations

  • Understand the relevance and opportunities for service automation and the importance and application of technology interfaces across the lifecycle

Implementing service strategy

  • Develop implementation strategies that follow a lifecycle approach (e.g. design, transition, operation and improvement, programmes)

Challenges, critical success factors and risks

  • The ability to provide insight and guidance for strategic challenges, risks and critical success factors

Dela denna sida